negerbollar eller chokladbollar?

Sov hos ida igår för att jag skulle få lite sovmorgon idag p g a att vi skulle bada med klassen.
Så idag har jag vart å badat och bara vart hemma. Och jag har bakat negerbollar! :)
Jag vill ta upp det!

Är det fel att säga negerbollar?
Jag tycker inte att det är det eftersom det hette det från första början? varför ska inte vi få ha kvar våra ord som de va innan? Varför ser negrar negativt på det om vi kallar det negerbollar. Jag tycker att det är fel och jag tänker inte säga chokladbollar, för det är ju inte ens choklad i, det är ju kakao i ju, eller har jag missat något? Å NEJ, det är inte "negrar" i dom häller, men det hette de först. Så det varigt kommer det förbli! :) Så här tycker jag iaf.



hehe, hittade en gammal söt bild på sara och mig :)

puss

Kommentarer
Postat av: Fredrik G

Negerbollar heter det ju :O kommer alltid heta det för mig iafall :)

2011-04-13 @ 17:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0