Om man kallar en person fjortis så ska man veta vad en fjortis är

Om man kallar en person för fjortis, då ska man fan veta vad en fjortis e.

Fine, man kanske skojar eller driver. Men varför i helvete ska man kalla en person för fjortis om man inte är det? En fjortis kallas sig vara en person som har mycket smink osv. Om man har på sig en tröja där de står "I <3 ME" på så är man också tydligen en fjortis? Vadå..? man kanske älskar sig själv? de e fan inge fel med det, de e bara possetivt. En kille som klassas för fjortis, har enormt med hårvax i håret, vadå..? bara för att han vill fixa sitt hår som de flesta killar vill, e man fjortis då? Att ha snoddar på benen kan jag anse vara onödigt, men va inte de bara en "trend" man skulle ha "just då"? En tjej som sminkar sig, ett ex. Hon har foundation, eventuellt puder, rouge, kanske eyeliner och mascara. En sminkning som jag kan kalla vanlig. Vadå e man fjortis då, då kan du börja kalla min 39 åriga mamma för fjortis också!

Det sägs att ordet "fjortis" inte har något med åldern att göra, men varför kallar ni då inte en gammal kvinna för fjortis istället för en ungdom? Att en tjej som sminkat sig på morgonen det är en vanlig sak anser jag. Och att sen komma till skolan och och bli kallad för fjortis så blir tjejen bara irriterad.

Klart att jag kallat folk för fjortis osv, de tänker jag inte stryka under stolen med. Men jag skriver det här för att jag tycker att de e onödigt att kalla en tjej/kille för fjortis som inte är det. Lär känna personen innan man ska öppna sin käft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0